Thursday, April 28, 2016

Gastrik ? Say " NO " lps ni.. Jom sy Tunjukkan cara..

Assalamualaikum....

Bismillah...

GASTRIK?? Please say "NO" okey lepas ni... 
Sesiapa pengidap Tegar Gastrik ni? Pasti akan tahu kesakitannya macamna kan...
Lain pula yang konfius.. sakit perut, tapi Gastrik ke ye? Eh.. ye ke @ X ye..

Jom kenali Tanda2 Gastrik dulu :-

1. Sakit perut ( Bahagian atas perut @ abdomen)
2. Senak
3. Berangin @ Pedih
4. Berat bdan menurun
5. Hilang selera makan
6. Sendawa berulang kali dan kerap buang angin selepas makan
7. Rasa mual dan muntah

Tanda-tanda diatas mungkin dialami oleh orang yang terkena Gastrik.. jika tidak dirawat dan dicegah dengan lebih awal, kemungkinan besar ianya menjadi semakin teruk dan susah untuk sembuh.. 
Disini saya ceritakan serba sedikit mengenai supplement SHAKLEE yang sesuai untuk merawat Gastrik ni.. InsyaAllah... Bertawakal tu kunci utama kan...

ESP

ESP merupakan sumber protein daripada kacang soya yang mempunyai sifat alkali yang tinggi dan dapat meneutralkan asid didalam perut. Nutrien protein yang ada didalam ESP dapat membantu dalam pembinaan sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat daripada dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan.

Kebaikan ESP Shaklee untuk gastrik :-
* membantu proses penyembuhan, baik pulih dan juga pembinaan sel-sel pada dinding perut yang mengalami keradangan dan mempercepatkan proses pemulihannya.
* dapat memberi rasa kenyang yang lebih lama dan mengelakkan kepedihan atau kesakitan akibat perut kosong atau lapar.


PEPPERMINT GINGER PLUS
Peppermint Ginger Plus ni pula mengandungi herba pudina , halia, jintan manis dan jintan hitam untuk rasa yang lebih nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut serta membuang angin di dalam badan. Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.

Kebaikan Peppermint Ginger Plus untuk gastrik :-
* Membantu dalam masalah sistem penghadaman
* membantu melegakan ketidakselesaan pada perut dan usus
* merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan
*melegakan haba dimusim panas dan lembap serta memberi peredaran tenaga di dalam badan.

Cara pengambilan :-
* 3-5 biji dilarutkan dalam air panas akan menjadi seperti teh herba... n then minum.. InsyaAllah.. :)

OSTEMATRIX
Ostematrix adalah satu supplement kalsium dengan magnesium dan vitamin D. Ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid yang telah memasuki asofagus dan menyebabkan pedih ulu hati. Faktor kekurangan kalsium dalam tubuh juga menyebabkan penyakit gastrik. Sebab tu tak pernah kita lihat bayi dan kanak-kanak yang banyak minum susu tak de sakit gastrik. Tambah pulak ubat kapur gastrik yang hospital bagi tu mengandungi kalisum jadi lebih baik kita ambil Ostematrix Shaklee yang lebih semulajadi dan selamat dari ubat kapur hospital yang sintetik tu.

berminat?? perlukan nasihat 
p/s : ada juga pelbagai produk shaklee yang lain.. tq


so bolehla.. sesape nk try produk SHAKLEE untuk kesihatan berpanjangan... 
call/ wasap/ msg sy..
ezrin ===> 0176851573
ezrin kahar ===> facebook
ezrinkahar ===> instagram

shaklee id : 1228579

Wednesday, April 27, 2016

OMEGA GUARD?? ape ye... :)

Assalamualaikum...

Bismillah...

Ha.... nk tny uols ni.. pnh dengar pasal OMEGA GUARD SHAKLEE  x?
Apakah OMEGA GUARD ye?
Apakah kelebihannya plak.... 
Siapa yang boleh guna ye??
Hurm... xpelah.. meh sini sy ceritakan serba sedikit.. 

Omega-3 terdiri daripada EPA dan DHA. Macam-macam fungsinya dan tugas DHA pada tubuh badan kita taw..

Fungsi EPA
  • Mencegah kanser
  • Mencegah pembekuan darah
  • Mengawal kadar kolestrol yang berlebihan
  • Baik untuk pesakit jantung
  • Menghindar tekanan perasaan
  • Mencegah penyakit darah tinggi                

Tugas DHA
  • Mencegah asma
  • Meningkatkan daya seksual
  • Mencegah sakit kulit
  • Mengelakkan kanser payu dara
  • Mengelak kanser prostat
  • Menghindar daripada migrain, rasa kebas pada anggota badan
  • Mengelakkan rasa sejuk pada kaki dan tangan
Apa kelebihan OMEGA GUARD ni ??

Melindungi Jantung Anda*

Omega Guard Shaklee membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.

Membantu Mengurangkan Risiko Penyakit Jantung

Satu penyelidikan yang menyokong fakta tersebut tetapi bukan muktamad menunjukkan bahawa pengambilan asid-asid lemak omega-3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. 


Penyelidikan juga menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal. Tambahan lagi, omega-3 dapat memelihara kesihatan otak, penglihatan dan fungsi-fungsi sendi.

Ultratulen dan Bergred Farmaseutikal

OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.

Omega Guard Shaklee -DHA dan EPA


Minyak Ikan Terbaik Di Dunia

Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.*
Sumber : Shaklee Malaysia

Siapa yang perlukan OMEGA GUARD ni??

Ibu Hamil
  • Membantu perkembangan otak bayi semasa dalam kandungan.
  • Mengurangkan risiko bayi lahir pra-matang ataupun dikenali sebagai bayi tak cukup bulan
  • Mengurangkan risiko gila meroyan selepas melahirkan bayi
  • Mengawal kenaikan berat badan ibu semasa hamil

 Ibu Menyusu
  • Membekalkan khasiat untuk sistem imunisasi kepada anak dan membantu perkembangan otak juga.
  • Membantu penurunan berat badan ibu tanpa jejas penghasilan susu dan kualiti susu

 Kanak-kanak
  • Pertumbuhan badan yang sihat dan juga untuk kesihatan otak
  • Sesuai untuk anak yang mudah jatuh sakit seperti batuk, selesema, asma
  • Memperkuat sistem imunisasi badan

Mereka yang mengalami masalah berat badan
  • Omega 3 meningkatkan hormon Leptine yang mengawal selera makan dan akan terasa kenyang lama.

Sering dilanda masalah kesihatan
  • Batuk berkahak, selesema berterusan
  • Sakit-sakit sendi, kolestrol tinggi
  • Sakit Stroke
Sure I am your Shaklee Independent Distributors 
WhatsApp : 017 6851573 ( 24 hour)
Facebook : Nurul Ezrin Abdul Kahar
Email : nurul.ezrin@gmail.com
Instagram : beautynhealthbyerin


*share boleh.. tp credit sikit kat tuan tanah tau !

Monday, April 25, 2016

nak sihat untuk anak-anak kita??

Assalamualaikum...

Bismillah..

kali ni saya nk kongsikan mengenai vitamin yang paling sesuai untuk kanak2 dan anak2 kita. 
As a parent mestilah nk bagi yang terbaik untuk anak2 kan... zaman sekarang pon kita dengar pelbgai punca penyakit.. kita sebagai parent mesti mahukan sesuatu yang menjadi sistem imun untuk anak-anak kita kuat dan sihat serta sentiasa aktif sepanjang hari kan.. :) 

So... uols ibu-ibu.. bapak-bapak,,,,,
shaklee ada vitamin yang sesuai dan disyorkan untuk kanak-kanak..


mai cheq mai saya senaraikan kelebihan dan kebaikan vitamin ni...
if uols nk beli n guna 1-1 pon it's okey...
xdelah diwajibkan utnuk guna kesemua set..
ianya bergantung pada budget uols semua ibu bapa yang prihatin.

1. Chewable Vita-C @ 100mg

Menguatkan Fungsi Imunisasi. Tubuh badan anda boleh melakukan banyak perkara, tetapi ia tidak boleh membuat atau menyimpan vitamin C.
  • Membantu mengekalkan pertahanan semulajadi tubuh badan
  • Membantu anda menjaga kesihatan gigi dan gusi serta struktur tulang. Ia sangat penting bagi gigi yang kuat dan gusi yang sihat
  • Meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging
  • Untuk kesihatan tulang, gigi, gusi serta juga struktur am tubuh badan


2. Meal Shakes

  • Minuman berperisa vanila yang lazat dan disukai anak-anak
  • Mengandungi 19 vitamin dan mineral penting
  • Rendak lemak dan rendah glisemik
  • Sumber protein dan kalsium
  • Sesuai untuk hidangan sarapan pagi dan sebelum tidur
  • sesuai bukan sahaja untuk kanak-kanak tetatpi... Ibu menyusu yang mahu menguruskan badan, Ibu hamil yang mengalami alahan dan sukar untuk makan hidangan yang lengkap dan seimbang, Mereka yang mengalami masalah untuk menelan vitamin dalam bentuk pil dan Warga tua


3. Vita-Lea® for Children Chewable

  • Menyediakan 19 vitamin dan mineral penting
  • Sumber kalsium untuk pembinaan tulang
  • Baik untuk kesihatan
  • Sumber harian tambahan bagi vitamin B
Bagi anak-anak yang aktif dan tidak suka dengan vitamin berbentuk pil, ada pilihan buat mereka. Iaitu Mealshakes.  campurkan 1/4 sudu makan Meal Shake ini kedalam susu (8oz)


    berminat?? perlukan nasihat 
    p/s : ada juga pelbagai produk shaklee yang lain.. tq


    so bolehla.. sesape nk try produk SHAKLEE untuk kesihatan berpanjangan... 
    call/ wasap/ msg sy..
    ezrin ===> 0176851573
    ezrin kahar ===> facebook
    ezrinkahar ===> instagram

    shaklee id : 1228579


    Sunday, April 24, 2016

    jom sama2 ber ALFAFA COMPLEX SHAKLEE .

    Assalamualaikum....
    Bismillah....

    Saya nk kongsikan salah satu hot item keluaran shaklee ni, iaitu Alfafa Complex. Saya yakin ramai yang keliru kegunaan alfafa ni hanya untuk wanita sahaja kan?? owh tidakkk.... 
    mle2 sy pon fikir cmtu jg.. tp setelah mengkaji kelebihan n kebaikannya... wahhh banyak sungguh sebenarnya.. apa lagi bkn sy je yang makan alfafa ni..husbnd sy pon mkn Alfafa ni..
    Setelah fikir2 untuk menjaga kesihatan sebenarnya.. insyaAllah.. kita hanya betawakal.. Allah juga yang menyembuhkan dan menentukan semuanya.. doa banyak2.. suppliment ni hanya asbab dan disamping kita berusaha menjaga amanah Allah kan..


    Antara kelebihan Shaklee Alfafa complex ni adalah :-
    ** Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia.
    ** Melegakan sakit sendi dan belakang.
    ** Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
    ** Memberi sensasi ‘rasa sejuk’ 
    ** Memberi kelegaan semasa haid.
    ** Merawat arthitis
    ** Bagus untuk elergi dan ekzema
    ** Merawat asma
    ** Mencuci usus bagi membuang toksik
    ** mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkita dalam buah pinggang
    ** Meneutralkan asid dalam badan
    ** Merawat masalah keputihan pada wanita 
    ** Membesar dan menegangkan payudara
    ** Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri 
    ** Memulihkan urat selepas bersalin
    ** Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
    ** Meningkatkan stamina seorang suami 
    ** Melegakan sembelit (tapi kalau kurang minum air boleh jadi sembelit tau!)
    ****** Dan banyak lagi *******

    berminat?? perlukan nasihat 
    p/s : ada juga pelbagai produk shaklee yang lain.. tq


    so bolehla.. sesape nk try produk SHAKLEE untuk kesihatan berpanjangan... 
    call/ wasap/ msg sy..
    ezrin ===> 0176851573
    ezrin kahar ===> facebook
    ezrinkahar ===> instagram

    shaklee id : 1228579

    jom cerita sikit.... permulaan kisah aku dan SHAKLEE

    Assalamualaikum....

    Bismillah...

    Dalam dok survey2 untuk produk kesihatan tu, terbuka pintu hati utk try SHAKLEE... so apa slhnya mencuba kan... byk testimoni2 yang menarik n berkesan..  Almost 2 month +- guna SHAKLEE.. terasa perubahannya..segar dari biasa.. Alhamdulillah....
    smile emoticon
    1st guna Alfafa n HerbLax... maklumla.. nk cri yg bajet2 je dlu.. utk try.. Tapi Alhamdulillah.. niat nk detox pada asalnya.. lebih- lebih lg ada masalah untuk membuang sisa-sisa dalam badan ni.. 
    frown emoticon
     memang memakan masa yang lama la jg.. penyebab mungkin toksin dalam badan yang banyak.. disamping tu fikir utk cuci usus bagi bersih n elak penyakit.. insyaAllah... dengan izin Allah... 
    smile emoticon
     selepas consume Alfafa n HerbLax ni, memang masalah untuk membuang terus menjadi senang n badan pon segar.. myb sebelum ni banyak sangat toksin dok dalam bdn ni..baru dapat kesedaran yang badan perlu di detox juga.. untuk guna masa panjang.. hurm... lambat betul dapat kesedaran tu..

    sebab terasa keberkesanannya.. 

    try upgrade plak.. 2nd order untuk HerbLax...(nak ikutkan herblax ni thn la dlm 3-4 bulan cmtu... tp dah share ngan husband n mle2 kne consume utk setiap hari.. bertahan sebulan jelah, myb pasni dah consume 3x seminggu.. smpt la thn dalm 2 bulan.. uishh jimattt sgt utk 2 org) sy tambah order untuk try Ostematrix plak.. Alhamdulillah sangat.. selepas consume Ostematrix, badan yang lemau pagi-pagi terasa segar.. no more alasan untuk berlengah bangun pagi2... syukur sgt..sebelum ni terasa badan lemah, nak bangun pagi pon berkira-kira...
    Syukur Alhamdulillah.. 
    terus join SHAKLEE.. sebab memang guna n nampak keberkesanannya... 

    so bolehla.. sesape nk try produk SHAKLEE untuk kesihatan berpanjangan... 
    call/ wasap/ msg sy..
    ezrin ===> 0176851573
    ezrin kahar ===> facebook
    ezrinkahar ===> instagram

    shaklee id : 1228579
    smile emoticon